Ühisosalemine rahvusvahelisel edasimüüjatele suunatud hiiglaslikul mööblimessil MOW Saksamaal tõi Kagu-Eesti puiduklastrisse kuuluvatele mööblifirmadele professionaalset tagasisidet, võimalust võrrelda oma konkurentsivõimet ja vahetada olulisi kontakte.
Kagu-Eesti Puiduklastri abil osales 14 Eesti firmat (neist kaheksa Kagu-Eestist) viiel päeval Saksamaal MOWi (Möbel Ordermesse Westfalica) mööblimessil. Mess toimus 34 ekspositsioonihalli kahes kohas ja seda on nimetatud Saksamaa suurimaks spetsialistidele mõeldud hulgimüügimessiks. Klastri liikmeist olid Barntrupis esindatud näiteks Guido Mööbel, Loretta Mööbel, Perepuit, Sisustuskoda, Sternoberg, Suwem, VIP-Mööbel ja Wermo.
MTÜ Kagu-Eesti Puiduklasteri üks strateegilisi eesmärke on klastri liikmete ekspordimahtude kasvatamine. Ning kindlasti on hea oma tooteid eksponeerida üheskoos – seepärast ühiskülastus ette võetigi. Klastril on kavas osaleda erinevatel messidel – nii enda liikmete toodete tutvustamiseks kui ka lihtsalt silmaringi laiendamiseks.
Saksamaa kasuks otsustati Põlvamaal asuva mööblitootja Suwemi (mis oli mullu MOWil esindatud) kogemuse põhjal ja seepärast, et hea Saksa-poolne koostööpartner oli olemas. «Kui vaadata kohalikust maastaabist lähtuvalt, siis on kõik mööblitootjad üksteise konkurendid. Kui aga läheneda Euroopa või maailma mastaabist, siis kogu Eesti mööblitööstus kokku on piisake meres. Eesti mööblitootjad võiks ekspordil märksa rohkem koostööd teha, kui seda praktikas täna tehakse. Messil käimine on vaid üks osa aga koostööd saab teha ka igapäevategevuse raames – alates tootearendusest, allhankest, kuni transpordi organiseerimiseni välja» ütles Suwemi turundusjuht Mart Nilson
„See pole selline mess, kus kirjutatakse lepingule alla – see on pigem koht, kus kombitakse ja leitakse kontakte," lisas klastri juhatuse esimees ja Suwemi tegevjuht Kaido Mäesalu.
Tema sõnul töö leitud kontaktidega, mida kogunes messil ligi 70, käib ja suve lõpus peaksid need olema juba ka „täiesti tööküpsed". Ehk siis selgub, millises mahus saavad siitkandi tootjad arvestada välismaiste mööblitellimustega. „Klastri liikmed said end võrrelda teiste mööblitootjatega – Euroopast ja kogu maailmast" pidas Kaido Mäesalu MOWi ühiskülastuse suurimaks kasuteguriks. „Just see võrdlemise moment – hind, disain ja see, kas oled nende osas konkurentsivõimeline."
Messikülastuse kogumaksumus oli 100 000 eurot ehk enam kui poolteist miljonit krooni, mille kulusid aitas katta EASi ühisturustuse meede. Näidised transporditi ACE Logisticsi abiga konsolideeritult kohale kolme täiskoormana.
Martin Raud
ACE Logistics