Märtsikuu Logistika kuukirjas kirjutas Äripäev eksperimendist, mille korraldas Eesti turul tegutsevate maanteetransporti pakkuvate logistikairmade seas. Hinnapäring esitati ühe, viie, kümne FIN kaubaaluse ja FTLi ehk täiskoorma veoks suunal Viljandi – Jönköping (Rootsi). Kuna tulemus oli üllatav, siis paluti ettevõtetel selgitada, miks teenusehinnad ühe ja sama marsruudi puhul nii palju erinevad. Alljärgnevalt avaldame ACE Logisticsi vastused Äripäeva küsimustele:
Mis on teie hinnangul peamiseks põhjuseks, et veo/transpordihind erineb nii palju oluliselt?
Transpordihinnad sõltuvad eri firmade võimalustest ja transpordiskeemidest. Üks firma on tugevam ühtedel suundadel ja teine teistel. ACE logisticsi tugevuseks on väikesaadetiste transport läbi terminalide. Eksport saadetised korjatakse Tallinna terminali kokku ja siit liiguvad need regulaarliinidega edasi. Antud päringu korjekohaks oli Viljandi, mis võib tõsta veohinda juba 10-20% kallimaks kui Tallinnast saates. Veo hind võib sõltuda ka kauba eripäradest ja tarnesagedusest – suurema mahuga klientidel on kindlasti tugevam positsioon hinna läbirääkimistel.
Milline on ACE hinnakujunduse poliitika? Kuidas kujuneb teie veohind?
Hinnakujunduses lähtume kuludest ja pakume klientidele vettpidavaid hindasid ning igapäevaseid väljumisi väikesaadetistele. Antud veohind koosneb korje-, põhiveo- ja jaotuskuludest, millele lisanduvad ka terminali käsitluskulud ja administratiivkulud. Paljud ettevõtted kasutavad ka kütuselisatasu aga ACE Logistics seda ei rakenda ja hinnad on klientidele läbipaistvad ja kindlaks perioodiks fikseeritud!
Logistikafirmana, mismoodi reageerisite nähes teiste ettevõtete veohindu?
Sellised hinnavõrdlused annavad hea ülevaate aga eks klientideltki saab tagasisidet. Antud päringus erinevad hinnad suhteliselt suurel määral aga see võib olla tingitud ka sellest, et mõni firma pakub oma soodsaimad hinnad välja aga tegemist ei pruugi olla siduva pakkumisega ehk kui klient soovib tellimust esitada, siis öeldakse, et kahjuks see nädal võimalust pole. Tihti kuuleme ka ise esmalt, et meie hind oli kõrge, kuid mõne tunni möödudes teevad siiski kliendid tellimuse, kuna konkurendil ei pruukinud olla veovõimalust.
Kas peate enda veohinda konkurentsivõimelisek turul?
Kliendide tagasiside põhjal on autotranspordis konkurentsivõimelised eelkõige meie väikesaadetiste hinnad (10-2500kg või 1-5 EUR alust). ACE Logistics ei ole võtnud eesmärgiks olla hinnaliider vaid meie soov on pakkuda klientidele kiiret ja usaldusväärset teenust.
Mille alusel peaks klient teie hinnangul veopartneri valima?
Soovitame kliendil veopartneri valida vastavalt oma äri eesmärkidele. Kui hind on tema jaoks väga oluline, siis tuleb tal ilmselt leppida kehvema teenindustandardiga või olukorraga, kus mõni nädal võib kaup jääda tarnimata. Kui kliendi jaoks on aga oluline kiirus ja usaldusväärsus, siis tasuks kindlasti valida veopartner, kes suudab neid kriteeriume täita.
Täispikkuses artikli leiate Äripäeva Logistika lisast (lk 16-18)
Martin Raud
ACE Logistics