Tänasega täitub meil kõigil viis nädalat tegevust eriolukorra ajal. Anname lühiülevaate kuidas koroonaviirusest tingitud eriolukord on avaldanud mõju ACE Logisticsi tegevusele, mida oleme täheldanud klientide käitumises ja mida julgeme prognoosida lähikuudeks.
Viis nädalat tagasi sai harjumuspärane töörütm häiritud ja päevadega oli vaja teha muudatused töökorralduses. Enamus ACE`i kontoritöötajatest teevad oma tööd kodudest, mis vähendab oluliselt nakatumise riski. Jätkame kindlasti selliselt kuni eriolukorra lõppemiseni. Terminali- ja laotöötajatele ning kulleritele oleme võtnud kasutusele meetmeid, et ka nende kokkupuuteid kõrvaliste isikutega viia miinimumini. Oleme saanud kõik koos selle olukorraga väga hästi hakkama – töö ja teeninduse kvaliteet ei ole meie hinnangul väljakutsete rohkusest hoolimata langenud.
Maanteetranspordis pakume jätkuvalt väikesaadetiste veol igapäevaseid vedusid terminalide vahel ning suuremate koormate vedu otseautodega. Eriolukorra ajal on sagenenud nõudlus ka kiirvedude ja muude erilahenduste järgi, millega oleme edukalt hakkama saanud. Mitmetes Kesk- ja Lõuna-Euroopas asuvates ettevõtetes on endiselt kauba vastuvõtt olulisel määral peatatud või piiratud ja seetõttu on terminalide töökoormus tavapärasest suurem. Tulenevalt koroonaviiruse mõjudest tuleb arvestada võimaliku tarneaja pikenemisega 1-2 tööpäeva võrra ning jätkuvalt veenduda, et kliendid on valmis kaupa vastu võtma.
Eriolukorra tõttu on lennutranspordis tekkinud väga keeruline periood. Üle maailma on suur osa lende tühistatud, mille tõttu on kaubaruum väga piiratud ning põhjustanud olulise hinnatõusu. Samal ajal on suurenenud nõudlus lennutranspordi osas eelkõige meditsiinilise otstarbega kaupade jaoks. Erilendude lisamisega püütakse olukorda leevendada, kuid siiski on paljudes suurte kaubavoogudega lennujaamades tekkinud ooteajad, mille tõttu pikeneb tarneaeg sihtkohta. Lennutranspordi ebastabiilsuse tõttu oleme soovitanud oma klientidele alternatiivse lahendusena kaupade tarnimist raudteel. Teenus toimib häireteta ning transpordihinnad püsivad kriisieelsel tasemel. Klientide huvi aceRail teenuse vastu on üha kasvanud.
ACE`i tolliosakonnal on samuti tööd ja tegemist palju. Kodukontorid nii meie tolliagentidel kui ka lennujaama piiripunkti tolliametnikel on sissetöötatud ning vaatamata mõningasele kohmakusele süsteemide ümberseadistamisel, kõik siiski toimib. Ükski saadetis ei ole jäänud deklareerimata. Oleme sellel keerulisel perioodil saanud abiks olla paljude meditsiinitarvete maale toomisel.
ACE Logisticsi laias kliendibaasis on neid, kelle mahud praeguses olukorras on langenud aga ka neid, kelle töömaht vastupidiselt on suuresti kasvanud. Märtsikuus me olulist saadetiste langust ei täheldanud, samas on viimastel nädalatel siiski kaubamahtude dünaamikas näha mõningast langustrendi, mis on ootuspärane, arvestades üldist majanduslikku olukorda. Teeme koos kõik endast oleneva, et see langus ei saa meie jaoks olema liiga suur. Mitmetel tootmisettevõtetel on tellimusi ees kuni suveni ja hulgikaubanduses on trend e-poodide arendamisele ja saadetiste toimetamisel otse lõppkliendini. Ootame olukorra normaliseerumist, et taas tagasi tavapärasesse töörütmi naasta.
ACE Logisticsi uus ja avar hoone Rae vallas on valmis. Ehitustööd on lõppenud, toimuvad veel väiksemad viimistlustööd, seadistused ning mööbli paigaldamine. Kolimisega ootame siiski eriolukorra lõppemiseni. Klientidega suheldes oleme täheldanud oluliselt suuremat huvi laoteenuste vastu, viimaks ettevõtte püsivkulud muutuvkuludeks. Meie uues logistikakeskuses avanevad laoteenuste pakkumiseks oluliselt paremad võimalused. Kui tunnete huvi meie laoteenuste vastu, võtke meiega ühendust.
Keerulisest olukorrast hoolimata oleme oma klientide transpordivajadustele leidnud lahendused, meeleldi nõustame ja vastame kõikidele päringutele. Täname kõiki kliente ja koostööpartnereid usalduse eest ning loomulikult suur aitäh kõigile meie töötajatele nii kodukontorites kui ka tavapärastel tööpostidel!
Ilusat kevade jätku kõigile ja püsigem terved!
ACE Logistics