Punase mere kriis ja peagi saabuvad Hiina pühad avaldavad olulist mõju meretranspordile. Viimasel ajal sagenenud rünnakutega kaubalaevade vastu on laevandusfirmad üle maailma eemaldumas Punasest merest, mis on lühim teekond Aasiast Euroopasse tänu Suessi kanalile. Vedajad on olnud sunnitud kasutama tavapärasele alternatiivseid marsruute, millega on kaasnenud tarneaja pikenemine, ummikud ning konteinerite saadavuse vähenemine. Ärevate sündmuste tõttu Punasel merel on ka mereveo hinnad viimase kuu jooksul märkimisväärselt tõusnud.
Probleemi suurendab peagi saabuv Hiina pühade periood, mis mõjutab igal aastal ruumi olemasolu. Sel aastal, koos eelnevalt kirjeldatud teguritega, avaldab tõenäoliselt veelgi olulisemalt mõju kauba liikumisele. Hiina uusaasta saabub sel aastal 10.veebruaril, ametlikult kestavad pühad kuni 15. veebruarini, kuid tuletame meelde, et paljud ettevõtted alustavad selle tähistamist juba varem ning taasavavad ärid hiljem.
Laevafirmad on informeerinud, et aasta algul jätkatakse ka laevatamismahtude optimeerimist, mis vähendab vaba ruumi olemasolu ning suurendab nõudlust. Eeldatavalt püsivad kõrged veohinnad vähemalt veebruari lõpuni, edasise osas jääb hetkel üle vaid oodata, kas selle aja jooksul toimub positiivseid muutusi ning merevedude osas saab taas näha stabiilsust.
Meretranspordi olukord mõjutab kindlasti ka teisi veoliike, kuna importijad otsivad kiirema tarnevajaduse tõttu alternatiivseid lahendusi. Aasia-Euroopa suunal on juba näha mõju ja mahtude kasvu lennu- või raudteetranspordil.
Lisainfo saamiseks võtke julgelt ühendust oma kliendihalduriga või kirjutage airsea@ace.ee. Hoiame oma kliente olukorraga kursis ja pakume parimad lahendused ning vajadusel alternatiive merevedudele.
ACE Logistics