Eestis on nüüdseks juba aastakümneid vältnud “Töövarjupäeva” traditsioon, mille käigus on noortel õpilastel olnud võimalus jälgida mõne ettevõtja, ametniku või spetsialisti tööpäeva, olgu selleks kas tippjuht, neurokirurg või Eesti peaminister. Seda traditsiooni on kiidetud, kuna läbi selle saab palju parema ülevaate varjutatava tööst ning sellega seonduvatest ülesannetest ja kaasnevatest vastutustest. Töövarjupäeva idee on ajapikku leidnud kõlapinda ka kaugemal – nimelt on praktiseeritud sellist tava ka ettevõtetesiseselt, kus töötajad käivad lähemalt tutvumas teiste osakondade igapäevaeluga – üks päev teisel ametikohal. Seetõttu kerkis ka ACE Logistics’i juhtkonna koosolekul ettepanek: “Mis siis, kui korraldada ka ACE’is töövarjupäev?”
Ettepanek leidis kiiresti ühehäälse heakskiidu. Firma jaoks oli mõte värske, innovatiivne ning selle kasu oli kaugelt näha. Juhtkonna positiivset hoiaku peegeldas kenasti ka juhtide korraldatud üleskutse kollektiivi seas – pilootprojektist võttis osa üle 25 töötaja, kes pärit nii kontorist kui ka terminalist. Suurest huvist tingitud varjutamiste paremaks ajaliseks hajutamiseks nimetati üritus ümber “Töövarjukuuks”. Mõned varjutamised nendest olid oma loomuselt sarnasemad – mõni töötaja autotranspordist tutvus näiteks lähemalt mere-lennutranspordi tööga, mõni töötaja varjutas oma otsest juhti. Aga oli ka näiteid, kus kontrast kahe ameti vahel oli nagu öö ja päev.
Veokorraldus ja müük – ühe mündi kaks külge, mis on omavahel tugevalt põimitud, ent oma vastutuselt ja ülesannetelt loomu poolest erinevad. Töövarjukuu käigus tekkis huvitav kokkulangevus, kus autotranspordiosakonna üks tiimijuhtidest Markus käis müügiosakonda varjutamas ning müügiosakonna üks tiimijuhtidest Merili käis autotranspordiosakonda varjutamas. Mõlemad kiitsid kogemust ja initsiatiivi ning said targemaks vastava suuna tööpõhimõtete ja -koormusega. Varjutamisest said kasu ka varjutatavad – näiteks sai Markus uut sisendit, kuidas arendada ning täiendada müügitööks kasutatavaid tööriistu ning Merili leidis lahendusi, kuidas muuta osakondadevahelist kommunikatsiooni veel efektiivsemaks. Need tähelepanekud on saanud tekkida tänu sellele, et tekkis võimalus astuda korraks teise kolleegi kingadesse.
Kuid ACE’is on veel üks “münt”, mille kahe külje kontrast on veelgi tugevam – kontoritöö ja terminalitöö. Töövarjukuu raames otsustasid autotranspordiosakonnas töötavad Vlada ja Sirly, kelle amet tihedamalt seotud terminalitööga, et nemad tahavad oma silmaga näha, mis seal terminalis päriselt toimub. Seda enam oli mõte atraktiivne, kuna kontoritöötajatele on üldiselt laos ja terminalis viibimine rangelt keelatud. Nende tööpäev algas esmalt ümberriietumisega – selga läksid helkurvestid ning jalga turvajalatsid, sest ohutus ennekõike! Tööülesannetena said neiud kasutada skännerit, mõõta ja markeerida kaupu, kuid terminalitöötajate juhendamisel ning järelvalve all ka proovida tõstukiga sõitmist ning kaubaaluste liigutamist terminalis. Mõlema jaoks vastas see päev nende ootustele, avardas nende silmaringi ning parandas arusaama terminalitööst, näiteks selle järgi, kuidas kontori juhised terminalile tõlgenduvad.
Üleüldise kollektiivi tagasiside töövarjukuu kohta on olnud positiivne ning huvi uuesti varjutada on kõrge. ACE’il on selle üle üksnes hea meel ning loodetavasti kujuneb töövarjukuu pikaajaliseks traditsiooniks. Siinkohal ka üleskutse kõigile selle postituse lugejatele! Kui selline kontseptsioon töövarjupäevast kõlab atraktiivsena, et rakendada seda ka oma kollektiivi seas, siis oleme rõõmuga valmis jagama oma kogemusi ja õppetunde. Sarnaselt, kui Te juba praktiseerite ise ka töövarjupäevi, siis kuulaksime hea meelega ka Teie kogemusi ning õppetunde, et ise nendest õppida ja edaspidi veelgi paremini teha. Väidetavalt on kasvanud ACE kollektiivis huvi autojuhi töö varjutamise vastu, seega lähitulevikus võivad varjutajad Teilegi külla jõuda!
Suur tänu ACE’i kollektiivile eduka töövarjukuu eest!
ACE Logistics