24-26. märtsil toimus reisilaeval Baltic Queen Logistikaseminar 2010 alateemaga intermodaalsus. ACE Logistics on logistikaseminare toetanud juba esimesest seminarist alates ning sel aastal oldi ürituse kuldsponsoriks.
Logistikaseminari näol on tegemist traditsioonilise üritusega, mis toob kokku nii logistikatudengid kui ka ettevõtjad. Käesoleva aasta seminari peamiseid eesmärke oli ülevaate andmine intermodaalsetest logistilistest lahendustest, aktuaalse äri- ja logistikaalase informatsiooni saamine ning vahetamine. Logistikaseminari korraldavad Tallinna Tehnikakõrgkooli logistikatudengid ja üritusel osales kokku 275 inimest. Esimesel päeval oli laev Tallinna sadamas ning õhtul väljus kruiisile Stockholmi.
Seminaril arutleti päevakajalistel teemadel, mille lõpetas diskussioonpaneel teemal "Millise homse toob intermodaalsus". Intermodaalne transport on suhteliselt uus suund, mis kogub üha rohkem populaarsust. Seda peamiselt järgnevatel põhjustel: soovitakse alandada kogukulusid, olla keskkonnasõbralikum, lühendada tarneaegasid, samuti suureneb veetava kauba turvalisus, sest hoidutakse vahekäsitlusest. Intermodaalse veo põhieelduseks on, et veos liigub lähtekohast sihtpunkti ühes kaubaruumis ehk veoühikus (nt konteineris, vahetatavas furgoonis, vahetatavas treileris-poolhaagises) erinevate transpordiliikide poolt veetuna. Paneelist jäi kõlama, et just konteinerveod saavutavad parima efekti just intermodaalse veo põhimõtet kasutades.
Peamiselt esindavad Eestis intermodaalset transporti laevaühendused Skandinaavia riikide, Saksamaa ja teiste Euroopa riikidega. Lisaks eksisteerivad veel konteinerrongide ühendused Venemaa ja Aasia suunal. Konteinerrongide veovõimsused peaksid paranema, sellist vajadust nähakse just põhja-lõunasuunalistel vedudel, kaasates sealhulgas Soome eksport-import vedusid. Kuna pikemas perspektiivis on kasvavaks suunaks sõiduautode transiit, saab määravaks kiire ja ohutu piiriületus.
Transiidi arendamisel on hetkel päris palju kitsaskohti. Kindlasti oleks vaja edendada konteinerterminale meie sadamates. Täiendavaid investeeringuid vajavad ka sadamaid ühendavad ning transiidiveoseid teenindavad maanteed, samuti raudteeühendused. Üheks kitsaskohaks on praegu maanteepiiriületusega seonduv. Tänasel hetkel tekitavad tee ääres seisvad raskeveokid ohtliku olukorra nii endile kui ka teistele liiklejatele. Järjekorras seismine ei võimalda autojuhtidel järgida töö- ja puhkeaja reegleid ning tee ääres puuduvad ka korralikud sanitaartingimused. Parandamist vajab ka Eesti välismajanduspoliitika ühtne koordineeritus – riiklikud struktuurid ja teenistused peaksid töötama ühtse eesmärgi nimel, milleks on transiidi jätkuv arendamine ning Eestit läbivate kaubamahtude pidev suurendamine. Et saavutada konkurentsieelist teiste riikide ees on aga hädasti tarvis koordineeritud müügistrateegiat rahvuvahelisel tasandil.
Seminari raames toimus minimess, kus ka ACE Logistics oli esindatud. ACE messiboksis oli tudengitel võimalus oma oskusi mõistatuste lahendamisel ja interaktiivse Entargo mängu mängimisel proovile panna. Teisel päeval külastati Stockholmi sadamat ja toimusid töögrupid. Sel aastal toimus Logistikaseminari raames ka Eestis unikaalne esseekonkurss PROLOG SCM Academy, mille eesmärgiks on aktiviseerida tudengite tarneahelate juhtimise ja logistika alast teadustegevust ning julgustada inimesi esitama uusi küsimusi, otsima neile vastuseid ning jagama oma vastuseid avalikkusega.
Täname korraldajaid ja soovime noortele jõudu ja jaksu edaspidiseks!
Martin Raud
ACE Logistics