Kaug-Ida impordil on taas algamas kõrghooaeg "peak season", mis pole enamikele klientidele uudiseks, kuna oluliseks märksõnaks on see olnud juba mitmel aastal. Loodame siiski, et ei kordu eelmise aasta viimase kvartali meeletu hinnaralli, kus veohinnad kerkisid iga nädalaga ning kaubaruumi puuduse tõttu venisid tarneajad üsna pikaks.
Oktoobri lõpus saame öelda, et vähemalt hetkel veel suuri probleeme ei ole, õnneks ka Finnairi streik ei jõudnud rahvusvaheliste lendude tühistamiseni, mis oleks võinud tekitada väga tõsise ruumipuuduse lennukauba osas.
Täiskonteinervedude (FCL) osas on osad laevaliinid teatanud hinnad novembriks ja siin ei ole suuri muutusi toimunud. Sellest tulenevalt peaksid ka osakonteinervedude (LCL) jääma praegusega sarnasele tasemele.
Raskem on prognoosida hinnakujundust lennutranspordis, sõltuvalt suunast on veotariif tõusnud juba oktoobris, kuid hinnatõus on olnud siiski üsna väike. Arvestades kaubamahtude olulist kasvu novembris-detsembris, tõusevad lennuveohinnad Kaug-Idast aasta lõpukuudel siiski suure tõenäosusega. Samas saame rõõmustada oma kliente lennuekspordi osas, kokkulepped hindade osas on tehtud enamike lennuliinidega kehtivusega aasta lõpuni.
Arvestades ACE pikaajalist ja head koostööd oma partneritega Kaug-Idas, usun, et suudame läbi meie erinevate teenuste (lennu-, mere- ja kombineeritud transport) leida igale kliendile optimaalseima ja parima lahenduse.
Merle Lichtfeldt
Lennu- ja meretranspordi osakonna juht