Kuidas tagada kaupade kiire ja tõrgeteta liikumine?
Suur enamus ACE poolt korraldatud autotranspordi saadetistest liigub läbi Dachseri võrgustiku. Dachseri maanteetranspordi võrgustik on üks suuremaid Euroopas, mis oma 3800 igapäevase väljumisega terminalide vahel võimaldab kaupa saata igal tööpäeval kõikjale Euroopas. Võrgustikku kuulub palju erinevaid riike ja rahvaid ning on oluline, et kõikjal kehtiksid samad kvaliteedinõuded ja oleks ühtne reeglistik ning arusaamine teenuse toimimisest. Kogu võrgustiku tegevused on kirjeldatud network manualis, mis seab nõuded ja kohustused nii võrgustiku kasutajale kui ka teenuse osutajale.
Selleks, et kaup jõuaks õigel ajal soovitud kohta, on tellimuse tegemisel oluline teatada:
– täpne pealelaadimise aadress, sisaldades ettevõtte nime ning kontaktisikut ja telefoninumbrit;
– laadimise viide (arve-, tellimuse-, saatelehe- või mõne muu dokumendi number või märksõna);
– kauba nimetus ja pakendi liik (ohtlike kaupade korral nende üldtunnustatud märgis);
– kaubaühikute arv ja brutokaal ;
– täpne mahalaadimise aadress, sisaldades ettevõtte nime, ning kontaktisikut ja telefoninumbrit;
– juhised tolli ja muude formaalsuste täitmiseks;
– erinõuded (kohustus ette helistada, auto numbrid teatada, laadimisdokumente eelnevalt täita, kinnitusvahendite olemasolu jne)
Igapäevatöös on meie jaoks kõige sagedamini esinevateks probleemideks tellimuse andmete muutmised ja täiendused ning erinõuetest teavitamata jätmised. Allpool on mõned olukorrad lahti kirjeldatud, et aidata mõista miks mõni pealtnäha väga lihtne tegevus võib osutuda keeruliseks.
Tellimuse andmete muutmine
ACE sisestab klientide impordi tellimused Dachseri pealekorjete keskkonda. Peale tellimuse esitamist Dachseri süsteemi, me enam muudatusi teha ei saa. Süsteemis on igapäevaselt töös kümneid tuhandeid tellimusi ja ei ole mõeldav, et tellimused ja tingimused pidevalt muutuvad. Kui on ununenud mõni tähtis detail tellimusele lisada, siis saame seda partnerile edastada vaid manuaalselt (e-mail, telefon), mis praktikas tähendab seda, et info ei pruugi jõuda koheselt õige inimeseni, unustatakse ära, info ei jõua õigeaegselt autojuhini vms. Seetõttu on äärmiselt oluline, et kogu info saaks edastatud võimalikult üheaegselt. Soovitame kasutada e-ace tellimuskeskonda, mille abil on võimalik kõik oluline info tellimusse sisestada.
Puuduvad laadmise referentsid või kaup pole valmis
Dachseri autojuht läheb kohale, kuid laadimine ei õnnestu st. kaupa väljastatakse vaid tellimuse numbri vms alusel või kaup pole valmis (või mahalaadimist ei saa teostada). Autojuht sisestab süsteemi teate, et laadimine polnud võimalik, ning ACE töötaja informeerib klienti tekkinud probleemist esimesel võimalusel ja saades vajaliku laadimisinfo, edastab selle partnerile kas uue tellimusena või manuaalselt. Praktikas tähendab see seda, et uus laadimine toimub järgmisel päeval ja Dachseril on õigus esitada tühisõidu eest arve min 25 eur ulatuses. Autojuhil reeglina kohapeale ootama jääda pole võimalik, kuna laadimise graafik on tihe, maksimaalne peatuse aeg kliendi juures on kindlaks määratud ning samuti pole ette teada, mis ajal vajalik info võiks tegelikkuses saabuda.
Ettehelistamise soov
Tavaliselt võrgustiku partnerid ilma eelneva sellekohase kokkuleppeta klientidele ette ei helista. Meie klientideks reeglina on ärikliendid, kelle puhul eeldatakse, et nad tööpäevadel ja -ajal väljastavad ning võtavad kaupu vastu. Igal terminalil on päevas korjata ja laiali vedada tuhandeid saadetisi ning iga saadetise kohta ette teavitamine on põhjendamatu. Kui kliendil on sellekohane soov või nõue, siis tuleks see tellimusele kindlasti lisada, et teaksime partnerit informeerida ja sellekohase info süsteemi sisestada. Ettehelistamine reeglina tähendab tarneajale ühte lisapäeva st. partner lepib päeval A kokku laadimise päeval B. Ekspordi „targospeed" kiirsaadetis koos „ettehelistamise" teenusega on olemuselt vastuoluline kuna „speed" eeldab kohest kohaletoimetamist ning ettehelistamine nõuab ühte lisapäeva. Selles olukorras loetakse olulisimaks kiiret teenus st. kaup laetakse hommikul lõppterminalis jaotusautole ilma ette helistamata, kuid kui klienti pole kohal või ei võeta kaupa vastu, siis teistkordse toimetuse kulu jääb kliendi kanda.
Kokkuvõtvalt võib öelda, et meie kliendid on reeglina väga korralikud ja enamus tellimusi on põhjalikud. Nii meie kui meie klientide soov on, et ebameeldivaid üllatusi tuleks ette võimalikult vähe ja transport sujuks.
Katrin Tiidrus
Autotranspordi osakonna juht