Üleilmne koroonaviiruse pandeemia on transpordisektorile avaldanud suurt mõju. ACE`i teenuste osas on kõige suuremad muutused toimunud kindlasti lennuvedudes. Suur hulk lende on tühistatud, ent nõudlus kaubaruumi järele kasvanud. Seetõttu on lennuvedude hinnad oluliselt tõusnud ja tarneajad pikenenud.
Ka mereveod ei ole jäänud puutumata. Pärast Hiina pühi plahvatuslikult kasvanud kriis ja piirkondade sulgemine tekitas suuri kõrvalekaldeid tavapärasest veokorraldusest. Mitmenädalane seisak Hiina ettevõtetes põhjustas suure hulga konteinerite ootelejäämisi Hiina sadamates. See omakorda tekitas konteinerite puudujäägi Euroopas. Tänaseks võime õnneks juba märgata, et Hiinas hakkab äritegevus taastuma. Kuid Euroopas ja USA-s eriolukord veel jätkub ja mõjutab ka konteinervedusid. Kui meretranspordi hinnad Aasiast Euroopasse on jäänud samale tasemele või kohati isegi langenud, siis ekspordihinnad Euroopast Aasiasse on oluliselt tõusnud. Suuremate laevaliinide hinnangul olukord vaikselt normaliseerub, kuid sõltuvalt suundadest lähikuudel ilmselt siiski veel täielikult ei taastu. Tühjade konteinerite olemasolu korral hetkel ruumipuudust üldiselt ei ole ja veograafikud toimivad. Samuti võib rõhuda osakonteinersaadetiste (aceLCL) teenuse häireteta toimimisele.
Raudteetransport (aceRail) on võrreldes teiste eelpool mainitud veoliikidega erandlik. Hiina pühade järel alanud kriis põhjustas küll pausi kaubavedudes, kuna kauba saatjad olid oma töö katkestanud ning kaupu ei väljastanud, kuid transport raudteel toimis häireteta. Lennutranspordi ebastabiilsuse ja mitmekordistunud hinnataseme tõttu soovitasime oma klientidel kasutada aceRail teenust ning sellest kasvas ka huvi raudteetranspordi vastu hüppeliselt. Hea meel on siinkohal rõhutada, et aceRail veohinnad on püsinud ka kriisiajal stabiilsena ning esile võib tuua ka teenuse tarnekindlust.
Lähiajal näeme kahtlemata mere- ja raudteetranspordi osatähtsuse tõusu, sest teenused juba toimivad või taastuvad oluliselt kiiremini kui lennutranspordis, kus veovõimalused ja -hinnad suure tõenäosusega lähiajal kriisieelsele tasemele ei jõua. Ka keerulises olukorras oleme oma klientidele leidnud lahendusi ning nõustame neid meeleldi kõikide transpordi vajaduste osas.
Raudteetranspordi aceRail märksõnad:
- iganädalased väljumised
- osa- ja täiskonteinerveod
- uksest ukseni teenus
- tarneaeg ~21-25 päeva
- mahu ja kaalu suhe: 1 cbm=700 kg
Meretranspordi aceLCL ja aceFCL märksõnad:
- iganädalased väljumised
- osakonteinerveod (aceLCL) ja täiskonteinerveod (aceFCL)
- uksest ukseni teenus
- tarneaeg ~40-45 päeva
- mahu ja kaalu suhe: 1 cbm=1000 kg
Täpsema ülevaate teenustest leiate ACE Logisticsi raudteetranspordi lehelt ja meretranspordi lehelt.
Päringute tegemiseks ja lisainformatsiooni saamiseks palume saata meil aadressile airsea@ace.ee.
ACE Logistics