Märtsis toimus mereveohindade osas oluline hinnatõus, mis puudutas konteinervedusid Aasiast (eelkõige Hiina sadamatest, kust on Euroopasse suurimad veomahud). Põhjuseks on laevaliinid toonud eelmise aasta majandustulemused, kahjuminumbrid olid tingitud 2011.aasta alguses alanud suurest hinnalangusest, samuti kaubamahtude vähenemisest. Raskuste leevendamiseks ning kahjumite korvamiseks otsustati konteinerveo hind viia tagasi eelmise aastatagusele tasemele, vahepeal on mitmel laevaliinid ka veomahtude võimalusi vähendanud.
Veebruari lõpul ametlikult teatatud hinnatõus tähendab kliendile mereveo kallinemist 650-800 USD võrra TEU kohta, seega kallines 20-jalase konteineri hind keskmiselt 700 USA dollari ning 40-jalase konteineri transpordihind 1500-1600 dollari võrra. Täiskonteineri hinnamuutusest tulenevalt tõusid ka osakonteinervedude (LCL) hinnad.
Milliseks kujuneb mereveohind lähikuudel ei julge keegi veel lõplikku seisukohta võtta. Juba on laevaliinid teatanud, et aprillis toimub uus hindade korrigeerimine, mis võib kaasa tuua lisahinnatõusu suurusjärgus USD 400-500 per TEU (USD 800-1000 per 40-jalane konteiner).
Märtsikuu märksõnaks meretranspordi osas võiks välja tuua ka ruumipuuduse teatud suundadel, nii impordis kui ekspordis, mille tõttu võivad tarneajad tavapärasest pikemaks venida.
Lennutranspordis sarnaseid suuri muutusi (hinna ja veovõimekuse) osas toimunud ei ole. Kuigi veohind lennu- ja kombineeritud transpordi puhul võrreldes mereveoga on ka pärast viimase hinnatõusu siiski märgatav, siis võimalikku pikenenud transiitaega konteinerveo puhul silmas pidades, võib kombineeritud vedu (lennuk+auto) olla tarnekindlust vajavate kaupade puhul hetkel oluline alternatiiv.
ACE Logistics eesmärk on koostöös partneritega Kaug-Idas pakkuda oma klientidele parimad lahendused. Omades lepinguid enamike laevaliinidega Eestis ja Hiinas, soovime leida soodsaimad hinnad ning veovõimalused täis- ja osakonteinersaadetistele. Kiirema tarnevajaduse puhul on heaks lahenduseks kombineeritud transport.
Samal teemal pikemalt ka 06. märtsi Äripäevast
Merle Lichtfeldt
Lennu- ja meretranspordi juht